Den andre Jesus

Jag har skrivit tidigare i ett annat inlägg om att Jesus kunde ha blivit begravd i Kashmir. Men efter att ha läst Marianas bok igen så blev jag ju varse hur det egentligen var.

Simon Zebedeus skriver i en oupptäckt rulle som ligger i närheten av Qumran (där änglarna hittade den) där Jesus Ibrahim beskrivs. Hans andra namn var Issa eller Yuza Asaf. Hans far var Judas Immanuel och hans mor hette Maria.

Issa blev förväxlad för att vara Jesus och fick därför fly till Kashmir. Han blev en stor profet och healer som Jesus.

Ur Graalens hemlighet av Mariana Stjerna 2005

Om malinhallgrensiira

I am a 57 years-old lightworker who has written poems in english about the spiritual and the "real" world. I also write about spiritual books that I read. Welcome! Jag är en 57 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen. Jag skriver också om andliga böcker som jag läser. Välkomna!
Detta inlägg publicerades i Spirituality och märktes , , . Bokmärk permalänken.