Mer Swedenborg

Eden betyder kärlekens trädgård och även kunskap.

Änglarna blev inte skapade av Gud först de blev till genom människor som upplystes av honom.

Gud lät inte människan få hel kunskap om honom så att hon kunde leva i evighet. För om hon förbannade Gud precis som de som de som dog i syndafloden så skulle det bli helvetiskt för dem att återfödas i nya liv. Därför vaktades kunskapen av keruberna.

Det finns otroligt mycket mer att berätta men att komma ihåg allt är svårt. Dessutom så skulle jag får skriva både dag och natt och det orkar jag inte.

Läs gärna Swedenborg men ha tålamod för hans sätt att skriva är långsamt och petigt och mycket har jag fått hoppa över för att komma framåt i texten.

Lycka till!

Om malinhallgrensiira

I am a 57 years-old lightworker who has written poems in english about the spiritual and the "real" world. I also write about spiritual books that I read. Welcome! Jag är en 57 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen. Jag skriver också om andliga böcker som jag läser. Välkomna!
Detta inlägg publicerades i Spirituality. Bokmärk permalänken.