Korsfästelsen

Jesus hängde på korset och var svårt skadad och hamnade i koma. Men han överlevde, det var en väl bevarad hemlighet för att han inte skulle mördas av romarna.

”Gravvalvet var väl upplyst av facklor. En bekväm bädd var ordnad, där man lade kroppen. Därefter började ett healingarbete som jag aldrig förr sett. Två eseérläkare smorde in kroppen med välluktande oljor och en annan man i de typiskt vita esséiska kläderna stöttade upp hans huvud och tvingade in en vätska mellan hans läppar.”

”Jag trodde inte mina ögon när Jesus slog upp ögonen och svagt jämrade sig. I det ögonblicket visste jag att talet om hans överlevnad var sanning. Därom har de lärde tvistat om i alla tider.”

Ur ”Graalens hemlighet” av Mariana Stjerna 2005

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.