Tålamod att meditera

Jag lät spå mig när jag var på Norrljus förra våren och då var meddelandet ett indignerat tonfall från spådamen från andevärlden att jag inte mediterade. Jag kan förstå dem men var finns tiden någonstans till det?

Man ska leva, jobba, städa, handla, ta hand om familjen, läxor. Så ska man hinna att meditera också det är inte lätt att få den där lugna stunden i tillvaron så att man kan genomföra det.

Men jag har gjort det periodvis en längre period nu, men sen tröttnar man och vill göra något annat istället. Jag känner mig rätt rastlös ibland, har svårt att komma till ro.

Jag ska hinna med det mer under semestern i alla fall. Vet att det är nyttigt att möta sin själ och rensa sina tankar och chakran från mörka föroreningar som gärna vill lägga sig där.

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality. Bokmärk permalänken.