”Solomons bok” om healing

”När människor säger att de använder ljuset som drivkraft i healingprocessen är det som om de sa: ”Jag använder rök för att få igång ett lokomotiv.” Röken är en biprodukt. Energin släpper ut röken. Energin, vibrationsmönstret, släpper fram ljuset. Vi tänker oss att det är ljuset som är källan eftersom det ger oss något att hålla fast i. Det känns konkret. Men i själva verket är det vibrationen; det är energin som flödar. Och samtidigt frigörs ljuset.

”Om du ser färger, då är det en biprodukt, precis som ljudet. Att försöka visualisera färgerna har ingen effekt på processen. Det är en överflödig övning som inte har något att tillföra. Den lockar dig bort från processen i stället för att ge processen företräde”

Det här är intressanta påståenden eftersom jag ofta tänker på olika färger när jag healar mig själv, det verkar som sagt inte vara nödvändigt. Att det är vibrationen som är viktig inte ljuset också det är nytt. Eric skriver också sin bok att man sänder inte healing man tar emot. Som jag har läst någon annanstans att det är en mästare som sänder healing till den person som utövar healing här nere på jorden tillsammans med ett helt healingteam.

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.