En sannsaga?

I boken ”Det osynliga folket” av Mariana Stjerna talar Moder Jord om nånting som jag har läst någon gång förut. Även Sitchin har kommit med sina teorier, men dem tror jag inte på själv. Jag har läst hans ”Den tolfte planeten” för länge sedan men den gav inget bestående intryck. (Finns tyvärr inte att låna längre) Inte heller på nätet har jag hittat något vettigt. Antingen är man för eller emot hans böcker. Men det här gjorde mig i alla fall förvånad över att få läsa nånting sånt här en gång till men med helt andra uppgifter.

”På Atlantis tid för ca 11.000 år sedan fanns, i ett rike som hette Annunaki, en konung vid namn Anu och han behövde slavar för att bärga det guld som fanns i riklig mängd på jorden. Ett litet utvecklat folkslag hos atlantiderna övertalades därför av kung Anu att anta fysisk form (vi var då interdimensionella). Samtidigt förstod den listige kungen att han måste förse dem med ett slags själssystem som skulle förhindra dem att utveckla sina sanna gåvor. Anu hade en stab av skickliga vetenskapsmän som hjälpte honom i detta hemska värv.”

Han skapade ett Gud-Ande-Själsystem som gjorde separation möjlig mellan religion och andlighet. Det bildades ett slags fängelse gjort av illusioner och besvikelser i  hjärnorna. Men själen kunde han inte förstöra. Illusionerna blev: dödsrädsla, separationsångest och rädslan att inte kunna existera på riktigt. Anu gjorde sig till Gud i människornas värld. (Jfr G:a Testamentet enl. boken)

Men det fanns ett problem med att nå Gud ”Du är en människa med en själ. Denna själ måste aktiveras eller sona för att du ska bli frälst” Människorna fann sig i detta och ”De flesta gör det än i dag”

Men enligt Moder Jord går denna fångenskap mot sin upplösning men hur förtäljer inte denna historia. Jag får nog läsa om boken igen.

Man kan säga vad man vill, jag tycker i alla fall att berättelsen är obehaglig och speglar den verklighet som vi faktiskt har levt i under årtusenden. Särskilt vad gäller religionen.

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.