Ett osynligt folk

Jag har en bok som heter ”Det Osynliga Folket” av Mariana Stjerna.

Här kommer ett utdrag från baksidestexten:

”Vet du om att det finns osynliga varelser, naturandar, av de mest skiftande slag i naturen och att alla har sin speciella uppgift?

De flesta av oss gör tyvärr inte det, och vi tror bara på det vi kan se med våra ögon. Lyckligtvis finns det de som ser bakom de slöjor vi vanligtvis har framför ögonen.

Genom vår okunnighet dödar vi och skrämmer bort dessa naturväsen med våra gifter, vårt våld och vår okänslighet, vilket redan fått ödesdigra konsekvenser. Men det har inte alltid varit så. En gång för mycket länge sedan samarbetade människorna med naturens väsen i harmoni och balans och dit måste vi återvända”

I boken beskrivs hur de fyra elementarandarna hjälper växterna. De kallas för gnomer, undiner, sylfer och salamandrar.

Rotandar hjälper till i jorden med växternas rotsystem och sänder upp växterna till jordens yta.

Men växterna skulle torka om inte undinerna vattnets elemantarande fanns.

Sylfiderna utvecklar genom luften växtens blad och blomma, får dem att vakna till och ger dem en längtan att förena sig med ljuset. Eldandarna samlar upp solvärme och bär in dem i växterna så att de genomsyras av den vare sig det är varmt eller kallt väder ute.

Denna bok är väldigt intressant och fascinerande, men visst tvekar man kan detta vara sant? Själv har jag inte sett något naturväsen men jag vet genom min auratavla att jag har tre luftälvor som sällskap som ska hjälpa min kropp på något sätt men hur vet jag inte riktigt. Men jag har som sagt aldrig sett dem, det skulle vara trevligt om jag kunde det, då skulle jag verkligen blogga om det! Men frågan är om någon skulle tro mig för det anses löjeväckande i vår tidsålder att ens tro på dem.

Dessutom presenteras här Pan som naturens konung. Han vädjar till oss genom de kanaliseringar som finns i boken om att djuren lider svårt under människans ok. Fiskarna klagar över förgiftningen i haven, en delfinunge som dör i sin mammas mage och andra hemska saker som sker i vår natur.

Men som sagt är detta sanning? Det är upp till var och en att bestämma sig för det.

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality. Bokmärk permalänken.