Varför kom Jesus till jorden?

Enligt boken ”Klara svar från andevärlden” av Marie-Louise och Robert Hahn så säger Jesus detta.

”Jag föddes på jorden för att lära människorna kärlekens budskap och kärleken till nästan. Jag föddes på jorden för att befria oss från negativ karma. Jag föddes på jorden för att upphöja våra själar. Jag föddes på jorden för att lära er att leva i kärlekens ljus. Jag föddes på jorden för att visa er kosmiska under, såsom att bota människor sjuka i spetälska, och för att uppväcka döda. Jag föddes på jorden för att visa er andliga krafter.

Jag ville visa er betydelsen av att leva i enkelhet. Mina ägodelar var få, men jag var rik i anden. Jag föddes på jorden för att visa er givmildhet och frikostighet.

Jag föddes på jorden för att visa att makt inte ska styra och att pengar saknar värde. Jag föddes på jorden för att det var ett andefattigt klimat. Vi lät oss styras av girighet och offer.

Jag föddes på jorden för att leda er i kärlek för att be er att inte döma varandra. Jag föddes på jorden för att be er att lägga ner era vapen.

Jag föddes på jorden för att vara budbärare åt de kosmiska krafterna. Jag föddes på jorden för att lära er lidandets betydelse. Genom lidande utvecklas vi i anden.

 

 

 

 

Om malinhallgrensiira

I am a 51years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 51år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.