Egen trosbekännelse

Jag tror på fader/moder Gud vår skapare som är större än alla religioner som finns. Religionerna har förvrängts och talar oftast maktens språk. Men kärleken lever och finns hos de många trogna som finns på jorden. Vi älskar dig Gud för att vi vet att du älskar oss. Vi tror också på Jesus del av din gudskraft som kom ner till jorden för att lära oss kärlekens väg. Vi tror också på den Helige Ande som sveper över jorden för att ge oss kraft att tro. Du gav pingstens eld till apostlarna så att de vittnade om Gud.

Jag dog för Gud martyrdöden i Rom 200 e.kr. Jag lider fortfarande av sviterna efter detta svåra liv. Jag fick bara bröd och lite vatten som gjorde mig förstoppad och förstörde min mage. Gnisslat sönder mina tänder har jag gjort i detta liv pga den tortyr som jag gick igenom då. Oron ligger kvar i kroppen, men tack och lov så minns jag inte vad som hände exakt och det tackar jag för.

Det finns en mening med att vi inte ska minnas våra tidigare liv för smärtan skulle bli för stor. Att vi minns vissa saker gör ingenting, det kan berika oss.

Är detta då sant? Vet naturligtvis inte säkert men efter detta som mediet sa till mig så ja, förstoppningen har förföljt mig hela livet och det finns ingen bot, bara lindring ibland av ett medel från apoteket, ibland så hjälper det och ibland inte. Naturligtvis så har jag bra och dåliga dagar också. Mina tänder är nedslitna särskilt mina bakre tänder och jag har fått betala mycket hos tandläkaren stundtals.

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.