Änglar i sovrummet

Jag tror det var i november månad, jag låg och läste Lorna Byrnes bok ”Änglar i mitt hår”. Den handlar om en kvinna som från två års ålder kunde se och tala med änglar. Fantastiskt förstås men hon sågs som mentalt efterbliven av sin omgivning eftersom hon inte uppfattade andra människor särskilt mycket utan tittade efter något som inte andra kunde se.

Av sina föräldrar blev hon inte helt rättvist behandlad, särskilt inte av sin mor. Hennes far var bättre och anade vad som hände.

Änglarna varnade henne för att prata om det hon upplevde annars kunde hon ha skickats till mentalsjukhus. Väldigt tragiskt människoöde, men allt blev bra till slut. Hon träffade sitt livs kärlek och fick barn. Tyvärr var han väldigt sjuklig och levde inte så länge till stor sorg för Lorna och hennes barn.

Men hon har skrivit dessa fantastiska böcker som har lärt mig massor om änglar. Denna information fanns inte tillgänglig förut. Dessa böcker rekommenderas varmt!

Änglar i mitt hår, Trappor till himlen, Hoppets budskap från änglarna är de böcker som har givits ut på svenska

Men vad hände då mig när jag läste boken?

Plötsligt kände jag hur flera osynliga kroppar slog in i mig

Blev skitskraj i flera veckor efteråt

Jag som inte har blivit rädd när jag känt vristerna bli kalla när döda människor finns i ett rum

Där fick jag så jag teg

Var tvungen att få ett Änglasvar från ett medium för att få reda på vad som hade hänt

Svaret jag fick var att änglarna ville visa att de fanns

Visst visste jag, hade sett dem vid ett par tillfällen, men här fick jag fysiskt bevis

Fick också veta att det var en bekant till min släkt som vispade runt i mitt hår hela tiden för att visa att hon fanns. Hon hade tydligen varit intresserad av det andliga också men aldrig yppat det för någon. Det gjorde mig också stressad och skraj.

Men efter en månad så försvann hon, men jag känner ofta att änglarna stryker mig över håret eller vispar till med sina vingar över mitt hår när jag sitter i soffan och tittat på TV eller läser.

Sannerligen änglar finns och de vill hjälpa oss med det mesta be om deras hjälp de kommer. Hjälpen kanske inte kommer på en gång men den kommer och inte på det sätt som vi har tänkt.

 

Om malinhallgrensiira

I am a 50 years-old lightworker who writes poems in english about the spiritual and the "real" world. Jag är en 50 år gammal ljusarbetare som skriver poesi på engelska om den andliga världen och den "verkliga" världen.
Det här inlägget postades i Spirituality. Bokmärk permalänken.